Bariloche - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Rudy en Femke - WaarBenJij.nu Bariloche - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Rudy en Femke - WaarBenJij.nu

Bariloche

Door: Rudy

Blijf op de hoogte en volg Rudy en Femke

21 December 2015 | Argentinië, San Carlos de Bariloche

Het is nog herfstig als we Bariloche binnenrijden maar weeronline heeft ons twee zomerse dagen beloofd. Ondanks of zeker met de wolken en de wind is het uitzicht vanuit de stad al fantastisch. Overal waar je kijkt meren en bergen waarvan veel met nog wat sneeuw. Geen wonder dat deze plaats zo populair is.
We hebben via Airbnb iets gehuurd. Wat het was wisten we eigenlijk ook niet meer. Het bleek een klein maar leuk huisje te zijn dat bij de eigenaren op het erf staat. De bedden liggen op een 1e verdieping die we via een loodrechte trap kunnen bereiken. Gelukkig houdt Marijn ook van klimmen.
Het zou internet hebben maar er blijkt alleen in de tuin bereik te zijn. niet erg handig vooral omdat het 's avonds erg koud wordt. Gelukkig zijn de verhuurders wel erg aardig een voelen we ons snel thuis.

Om rustig te beginnen gaan we onze eerste zomerse dag hier een mooi rondje rijden met de auto, Llao Llao. Omdat de hemel strak blauw is de omgeving nog mooier dan de dag er voor. Vooral vanaf hoogte blijkt het een groene oase van meren, meertjes en ongerepte berglandschappen. De foto's moeten het verhaal verder aanvullen.
Om wat meer van het gebied te zien gaan we de tweede dag met een bus diep het berggebied in naar de voet van de hoogste berg, Tornador (ongeveer 3500 meter). Het was wel een lange zit van 2,5 uur maar dat was het zeker waard. De wolken hadden deze dag ook weer vakantie en het was volop zomer. De bus stopte uiteindelijk op een plek waar we een mooi uitzicht hadden op de berg met zijn schitterende gletsjers.

Om de berg van dichterbij te bekijken moesten we nog één kilometer of 7 lopen. Al snel werden we achternagezeten door een legertje steekvliegen die het vooral op Femke gemunt hadden. Later vertelde iemand dat ze op blauw afkomen zoals het shirt van Femke. Het gevolg was wel dat we de 7 km in een moordend tempo hebben afgelegd.
Onderaan de reus lag een met stenen bedekte gletsjer die uitliep in een groen meer. Daarboven lag nog een ander deel van de gletsjer waar regelmatig al donderend een stuk sneeuw of ijs naar beneden kwam. Een zeer fotogenieke plaats.
Op de terugweg waren we de steekvliegen te slim af doordat we een lift hadden geregeld die ons terugbracht naar ons busje. Tijdens een portie friet nog even nagenieten van het uitzicht en daarna weer 2,5 uur hobbelend terug naar Barriloche. Marijn kon zich daarna nog even uitleven bij een waterspuit want hij had nog te weinig kunnen bewegen.
Als verrassing kregen we nog een derde zomerse dag kado waarbij Marijn lekker heeft kunnen rennen en spelen bij het water. Wij denken met veel plezier terug aan deze fantastische plaats.