Perite Moreno - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Rudy en Femke - WaarBenJij.nu Perite Moreno - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Rudy en Femke - WaarBenJij.nu

Perite Moreno

Door: Rudy

Blijf op de hoogte en volg Rudy en Femke

10 Januari 2016 | Argentinië, El Calafate

In de buurt van El Calafate in Argentinië ligt één van de grootste attracties van Argentinië, de gletsjer Perite Moreno. Met een busje werden we vlak voor deze grote bak met ijs afgezet. Deze gletsjer zo populair omdat de uitlopers heel goed te bekijken zijn vanaf de vaste wal. Ook breken er regelmatig stukken ijs af die dan met donderend geweld in het water storten. Aangezien de gletsjer op sommige punten 60 meter hoog is maakt dat veel herrie en kun je beter niet te dicht in de buurt staan. We hebben een aantal uren staan kijken en hebben ook een aantal stukken ijs zien en horen vallen.

Ook op de foto's kun je niet zien hoe groot die allemaal is. Je moet dus zelf maar gaan kijken.

• 10 Januari 2016 - 21:00

Joos:

Wat jammer voor jullie dat het er bijna op zit maar volgens mij hebben jullie veel gezien.
    Tot vrijdag.
    Groetjes Joos

Rudy en Femke

Beste familie en vrienden, we gaan lekker op vakantie naar Zuid-Amerika en jullie kunnen op de hoogte blijven van onze activiteiten door zo nu en dan deze site te lezen. Leuk als jullie ook wat terugschrijven.

Actief sinds 20 Sept. 2009