El Chalten - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Rudy en Femke - WaarBenJij.nu El Chalten - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Rudy en Femke - WaarBenJij.nu

El Chalten

Door: Rudy

Blijf op de hoogte en volg Rudy en Femke

11 Januari 2016 | Argentinië, El Calafate

Een grote tegenstelling met Nederland is het wegennet dat zeer beperkte is in Patagonië. In Chili is het überhaupt niet mogelijk om helemaal naar het zuiden te rijden. Te veel bergen, gletsjers en water. In Argentinië ligt Routa 40 die wel helemaal naar het zuiden loopt. Wij zijn naar het zuiden gevlogen en rijden van El Calafate over deze weg naar het noorden. Gelukkig kunnen die Argentijnen wel asfalteren en rijdt de bus soepel naar onze nieuwe bestemming El Chalten. Uitvalsbasis voor beklimmingen van de hoge rotspunt Fitz Roy die met ruim 3800 meter ver boven de rest uitsteekt. Wij gaan net als vele andere toeristen alleen maar even bij de voet kijken. Een niet al te moeilijke wandeling van 11 km met niet te veel hoogteverschil. Net als in Torres del Paine blijft Marijn weer in en rond het huisje spelen en wisselen wij elkaar af. Deze wandeling is echt één van de hoogtepunten van de vakantie. Het pad gaat eerst door een glooiend bos en daarna door een groene vlakte met kabbelende beekjes. Een klein stukje paradijs. Het laatste stuk is pittig klimmen maar dat wordt beloond met een mooi uitzicht op de enorme stijle wand, gletsjers en twee groen/blauwe meertje. Na afloop lekker aan het bier want het weer is nog steeds zonnig. Wat een geluk hebben we weer!

Rudy en Femke

Beste familie en vrienden, we gaan lekker op vakantie naar Zuid-Amerika en jullie kunnen op de hoogte blijven van onze activiteiten door zo nu en dan deze site te lezen. Leuk als jullie ook wat terugschrijven.

Actief sinds 20 Sept. 2009