VAMOS - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Rudy en Femke - WaarBenJij.nu VAMOS - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Rudy en Femke - WaarBenJij.nu

VAMOS

Door: Rudy

Blijf op de hoogte en volg Rudy en Femke

26 November 2015 | Chili, Santiago de Chile

Daar gaan we dan! Op reis naar Zuid-Amerika. Voor Marijn de eerste keer en voor ons een vervolg van onze reis van 2009. Toen hebben we een aantal landen in het noorden gedaan, Ecuador, Peru, Bolivia een klein stukje Chili en Buenos Aires in Argentinië. We wilden ook graag naar Patagonië, in het zuiden van het continent, vanwege de mooie en ongerepte natuur. Dat hebben we toen niet meer kunnen doen. Het bleef echter wel hoog op onze wenslijst staan.
Nu gaat deze wens in vervulling en we hebben maarliefst twee maanden de tijd. We beginnen in Santiago de Chili en zakken langzaam af naar Patagonië. Daar zullen we twee weken rondreizen samen met Cyrille en Maarten.

Tassen pakken en op weg
Omdat we veel zullen reizen hebben we zo weinig mogelijk in onze rugzakken gestopt zodat we makkelijk kunnen verplaatsen. Wel een uitdaging want we hebben zomerkleding nodig voor het noorden maar ook warme kleding voor het altijd winderige Patagonië. Ook Marijn heeft zijn rugzak gepakt met speelgoed, koptelefoon en knuffel olifant. Op woensdag 18 november 2015 is alles klaar en we vertrekken voor ons grote avontuur. Onze KLM vertrekt om 21 uur van Schiphol. De reis is lang maar gaat best goed. Marijn heeft gelukkig een paar uurtjes goed geslapen en blijft vrolijk. Verder vermaken we ons met lezen en filmpjes kijken. Na een korte tussenlanding in Buenos Aires vliegen we het laatste stukje naar Santiago. Het is ondertussen licht geworden en we hebben mooi zicht op de besneeuwde toppen van de Andes. Het berggebied dat we deze reis nog veel zullen zien en beleven. Kort daarna landen we in Santiago waar onze bagage gelukkig ook van de band rolt. We pakken de bus naar de stad en Marijn valt in slaap. Ook als we de bus verlaten knort hij lekker door. Wij gaan in het vakantieritme van onze peuter mee en gaan rustig in de zomerzon op een bankje zitten
wachten tot hij na een half uur wakker wordt. Te voet vervolgen wij onze weg. De rugzakken worden na een tijdje toch wel zwaar. Hopelijk wennen we er nog aan de komende weken want we zullen ze nog vaak verplaatsen. Dwars door het centrum en over het Plaza de Armas lopen we naar ons eerste hostel dat net buiten het centrum ligt. Daar krijgen we een mooie ruime kamer met zithoekje en balkonnetje. Hoewel we moe zijn gaan we de buurt verkennen. We vinden al snel een leuke speelplaats voor Marijn die gelijk zijn "eigen huisje" vindt. We scoren even later een paar pizza's die we in het park opeten. Door de lange reis en het tijdverschil zijn we behoorlijk gaar en kruipen snel in bed.

• 26 November 2015 - 08:12

Eddy:

Dat klinkt als een goed begin van de vakantie.
    Mucho alegría.

Tags: Santiago