Tongariro crossing - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Rudy en Femke - WaarBenJij.nu Tongariro crossing - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Rudy en Femke - WaarBenJij.nu

Tongariro crossing

Door: Rudy en Femke

Blijf op de hoogte en volg Rudy en Femke

25 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Volgens de Lonely Planet is de Tongariro crossing de mooiste eendaagse wandeling van Nieuw Zeeland dus dat moeten we zelf ook uitproberen. De Tongariro crossing is een wandeling tussen een tweetal vulkanen door. Wat gelijk opvalt is dat wij niet de enige zijn die al dit moois willen aanschouwen. Vooral na de rust van het zuider eiland is deze massale belangstelling enigszins jammer. Maar niet getreurd, het moet dan ook wel heel mooi zijn. De eerste twee uur rustig, in een lange rij, omhoog gelopen. Het weer zat niet echt mee, veel wolken en nog laaghangend ook zodat er weinig zicht was. Na twee uur hebben wij een extra stuk gelopen naar de top van de Tongariro kraterrand. Gelukkig werd het toen we op het topje stonden een stuk minder bewolkt en konden er nog een paar mooie foto's gemaakt worden.

In de rest van de wandeling kwamen we lang een rode krater waar nog wel lekkere zwaveldampen uitkwamen. Ook de blauwe Emerald lakes waren erg mooi. Daarna is het nog een paar uur doorlopen om de parkeerplaats te bereiken waar onze bus ons weer oppikt om ons naar ons hotel te brengen.

• 27 Februari 2011 - 07:50

Arend En Ma:

Hallo Rudy en Femke, fijn weer wat van jullie te horen, het ziet er allemaal leuk uit . geniet er maar van , het gaat hard ,over7dagen al weer terug! gr. Ma.

• 03 Maart 2011 - 16:31

Corrie :

Wat gaat het weer snel die vier weken! Een goede reis gewenst . tot ziens!

Rudy en Femke

Beste familie en vrienden, we gaan lekker op vakantie naar Zuid-Amerika en jullie kunnen op de hoogte blijven van onze activiteiten door zo nu en dan deze site te lezen. Leuk als jullie ook wat terugschrijven.

Actief sinds 20 Sept. 2009