De eerste indruk - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Rudy en Femke - WaarBenJij.nu De eerste indruk - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Rudy en Femke - WaarBenJij.nu

De eerste indruk

Door: Rudy en Femke

Blijf op de hoogte en volg Rudy en Femke

16 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

De eerste twee weken brengen we door op het Zuider eiland. We zijn begonnen in Christchurch. Hier blijkt al snel wat een relaxt land dit is. De mensen zijn bij overal ontzettend aardig en behulpzaam. Daar kunnen wij nog wel iets van leren.
In Christchurch hebben we geprobeerd om zo snel mogelijk van onze jetleg af te komen door zo snel mogelijk het ritme op te pakken. Het moeilijkste is om de eerste avond niet te vroeg naar bed te gaan. Femke hielp een handje door een vullig af te breken waardoor we de eerste avond al gelijk bij de tandarts zaten. Nou, de kwaliteit van zorg zit hier wel goed. De prijs ook maar dat is van ondergeschikt belang. De tand is weer gefixt en dat is wel handig omdat we al snel voor vier dagen de bewoonde wereld verlaten om te gaan wandelen. Dan kan de kiespijn lelijk roet in het eten gooien.
Christchurch is een mooi stadje met een klein centrum en een aantal Victoriaanse gebouwen waarvan we het College erg mooi vonden. Een copie van iets wat ook in Engeland had kunnen staan. Verder hebben ze veel werk gemaakt van de botanische tuin, waar je gewoon gratis naar binnen kunt. Verder hebben we nog een heuveltje beklommen net buiten de stad om een mooi uitzicht te hebben over de stad en de Southern Alps, de bergketen op het Zuider eiland die we later nog van dichtbij zullen bekijken.

• 20 Februari 2011 - 13:41

Arend En Ma:

hallo Rudy en Femke, dit is de tweede reactie die ik schrijf, de eerste is waarschijnlijk niet aagekomen. fijn dat eij van jullie horen , geniet ervan . hier is het erg koud ,mar 2 graden en wind brrrrr. Ma.