Pucon - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van Rudy en Femke - WaarBenJij.nu Pucon - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van Rudy en Femke - WaarBenJij.nu

Pucon

Door: Rudy

Blijf op de hoogte en volg Rudy en Femke

11 December 2015 | Chili, Puerto Varas

Pucon, het outdoorsport walhalla van Chili voor raften, kayakken, mountainbiken, bungy jumpen en andere adrenaline verhogende sporten. Voor de verandering gaan wij maar weer eens wandelen. Voor het uitgestrekte merengebied hebben wij een autootje gehuurd om wat makkelijker de vaak wat afgelegen nationale parken te kunnen bereiken. We hebben een gloednieuwe Volkswagen Gol gekregen. Nee, geen typefout! GOL. Je zou denken dat je dan een Golf hebt besteld maar hij blijkt bij afleveren niet groter dan een Polo. GOL is dan ook maar 3/4 van Golf dus dat klopt dan weer wel. Tweede jammere was dat hij gloed is zonder krassen en deuken. Dat wordt een hele uitdaging hem ongeschonden door de gravelroads en dirttracks te sturen.

In het national park Huerquehue hebben we een mooie wandeling gemaakt naar een aantal groen/blauwe meertjes. Het uitzicht op de huisvulkaan Villarica werd onderweg naar boven steeds mooier. Tegen een strak blauwe lucht tekende de nog steeds rokende vulkaan imposant af. Afgelopen maart spuwde deze berg nog korte tijd lava en rook uit maar is nu, op wat rook na, rustig.

Met een korte lunchbreak bij een watervalletje komen we boven bij een verzameling idyllische meertjes die omringd zijn door grote woudreuzen. Lang blijven we niet zitten want de terugweg is nog lang en we gaan niet zo hard met een levende rugzak van bij 20 kg. Gelukkig vind Marijn het meestal leuk in de rugdrager en kletst of zingt de hele tijd door. Sneller dan gedacht komen we beneden en hebben nog tijd voor een blootvoetse oversteek door een steenkoude rivier.

Dit was alweer een fantastische zomerdag die we af kunnen sluiten met een diner op ons privé terras of eigenlijk op ons privé vakantiepark want er zijn geen andere gasten op ons parkje.

• 12 December 2015 - 21:43

Eddy:

Bedankt weer voor het verslag van jullie reis. Veel plezier verder. Groeten vanuit een stormachtig en nat Nederland.