Valparaiso - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Rudy en Femke - WaarBenJij.nu Valparaiso - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Rudy en Femke - WaarBenJij.nu

Valparaiso

Door: Rudy

Blijf op de hoogte en volg Rudy en Femke

03 December 2015 | Chili, Valparaíso

Volgens de Lonely Planet is Valparaiso een "must see" en mooier dan Santiago. Dat tweede geloofden we onmiddellijk dus wij bepakt en bezakt de bus in naar deze oude havenstad. Hoewel de bus er maar twee uur over doet, blijkt het verplaatsen al-met-al toch een dagbesteding te zijn. Alles weer in twee rugzakken proppen, naar het busstation, kaartjes kopen, wachten, reizen en de weg zoeken kost toch altijd meer tijd dan gehoopt. Gelukkig was alles niet voor niets. Valparaiso is top! Een oude drukke stad met tegen de berg geplakte huisjes. Dat van ons lag hoog op de heuvel waardoor we een fantastisch uitzicht hadden vanaf ons zonneterras. Ontbijten en dineren in de zon, perfect voor het vakantiegevoel.
De stad wordt opgefleurd door veel mooie graffities die het slenteren door de straatjes een extra dimensie geven. Verder heeft de stad nog een stuk of tien hele oude liftjes van meer dan honderd jaar oud die het leven op de heuvel iets vergemakkelijken.
Voor Marijn zijn we een dagje naar het strand gegaan. Dat lag aan de overkant van de baai waardoor we Valparaiso ook vanaf het water hebben gezien.
De foto's vertellen de rest.

• 04 Januari 2016 - 21:36

Joos:

Leuk die foto's , het lijkt mij een geweldige stad.

Rudy en Femke

Beste familie en vrienden, we gaan lekker op vakantie naar Zuid-Amerika en jullie kunnen op de hoogte blijven van onze activiteiten door zo nu en dan deze site te lezen. Leuk als jullie ook wat terugschrijven.

Actief sinds 20 Sept. 2009